Ziemā atgriešanos aukstā automašīnā uzskatām par normu. Ārā ir auksts, līdz ar to ir skaidrs, ka arī automašīnas salonā būs auksti, logi būs aizsaluši un būs nepieciešams laiks, lai automašīnas salons iesiltu. Taču mūsdienu tehnoloģiju laikmetā tā nav jāuztver kā norma. Tagad pat aukstā ziemas rītā ir iespēja iekāpt siltā mašīnā.
Lai automašīna būtu silta vienmēr, kad īpašnieks plāno to izmantot, labākais veids ir uzstādīt autonomo apsildes sistēmu. To iespējams uzstādīt jebkurai automašīnai divu dienu laikā specializētā servisā. Arī jaunai automašīnai un arī, vienojoties ar auto dīleri automašīnas iegādes brīdī. Tas nozīmē, ka no salona jaunais mašīnas īpašnieks izbrauc jau ar uzstādītu auto apsildes sistēmu. Sistēma nodrošinās ne tikai komfortu aukstos ziemas rītos un dienās. Vairs nebūs nepieciešams tērēt laiku logu un vējstikla slotiņu atkausēšanai. Nekādas stikla skrāpēšanas! Tātad ietaupīts laiks.
Taupi degvielu, sildot auto
Autonomā automašīnas apsildes sistēma ietaupa arī naudu. Vairs nav nepieciešams darbināt dzinēju, kamēr auto uzsilst. Protams, degviela tiek patērēta arī dzinēja uzsildīšanai, taču izmaksas jebkurā gadījumā būs mazākas:
- Autonomais sildītājs ar benzīna dzinēju vienā sildīšanas reizē iztērēs degvielu aptuveni 22 centu vērtībā, ja pieņemam, ka benzīna litrs maksā aptuveni 1,50 eiro.
- Autonomais sildītājs ar dīzeļa dzinēju vienā sildīšanas reizē iztērēs degvielu aptuveni 11 centu vērtībā, ja pieņemam, ka dīzeļdegvielas litrs maksā 1,30 eiro.
Dabai draudzīgs risinājums
Ja Tev rūp vides saudzēšana, arī Tavam auto ir piemērota autonomā automašīnas apsildes sistēma. Sakarā ar to, ka dzinējs pirms iedarbināšanas ir uzsildīts, kaitīgās emisijas gāzes samazinās par līdz pat 50%:
- Benzīna dzinējam – aptuveni par 21% mazākas HC un NOx emisijas un aptuveni par 44% mazākas CO2 emisijas.
- Dīzeļdzinējam – aptuveni par 5% mazākas HC un NOx emisijas un aptuveni par 30% mazākas CO2 emisijas.
Ilgāks mūžs auto dzinējam un akumulatoram
Autonomā automašīnas apsildes sistēma saudzē arī pašu dzinēju. Pirmkārt, ja dzinējs, uzsākot darbu, ir uzsilis, tad tā slodze ir daudz mazāka kā tad, ja tiek startēts auksts dzinējs. Šis fakts noteikti ilgtermiņā var ietekmēt dzinēja mūžu.
Kas attiecas uz akumulatoru, pastiprināta uzmanība tam, vai akumulators spēs pildīt sev uzticēto uzdevumu, nav jāpievērš. Jaunās paaudzes sildītāji, konstatējot noteiktu sprieguma daudzumu akumulatorā, atslēdzas paši, lai autovadītājam būtu iespēja iedarbināt auto. Tātad automašīnas apsilde nenotiks, ja akumulatora spriegums būs pārāk zems.
Komforts aukstajos ziemas rītos
Protams, mazsvarīgs nav arī paša autovadītāja komforts. Vairs nekādas drebināšanās, gaidot, kad uzsils auto salons. Īpaši svarīgi tas ir ģimenēm ar maziem bērniem, kad uzreiz visi var “ielekt” siltā mašīnā. Vairs nekādas nervozēšanas par to, ka bērni kavē dārziņu vai skolu, vecāki – darbu. Visi kopā iekāpj jau siltā auto un dodas savās dienas gaitās.
Autonomo apsildes sistēmu ir iespējams ieslēgt attālināti, izmantojot tālvadības pulti vai mobilo tālruni vai komforta taimeri. Sistēma jāieslēdz aptuveni 20 minūtes pirms došanās uz auto.
Kā sistēmu lietot ikdienā?
Kā sistēmu lietot? Pirms autonomās apsildes uzstādīšanas automašīnā tās īpašnieks izvēlas vadības ierīci. Tā var būt gan laika vadība (taimeris), gan tālvadības pults ar vienkāršu ieslēgšanas un izslēgšanas funkciju, programmējama pults ar izbraukšanas laikiem vai arī vadība no lietotnes telefonā. Pults darbojas 1 kilometra rādiusā no automašīnas, bet lietotne – no jebkuras vietas pasaulē.
Autovadītājs, ņemot vērā gaisa temperatūru, aptuveni 20 minūtes pirms paredzētās došanās ceļā aktivizē autonomās apsildes iekārtu. Sistēma pārtrauc savu darbu pēc noteikta laika, kad dzinējs un salons ir pietiekami uzsilis vai tad, kad beidzies vadītāja norādītais sildīšanas laiks. Piemēram, ja automašīnā ir uzstādīts sildītājs, kas silda dzinēju un salonu, tad maksimālais sildīšanas laiks ir līdz vienai stundai. Ilgāk tas netiek sildīts. Arī autovadītājs pats var pārtraukt sildīšanu jebkurā laikā.